Monday, April 26, 2010

REZEKI KITA DI MANA??..BAHAGIAN DUA

Alhamdulillah, seinfiniti kesyukuran dipanjatkan buat Yang Maha Memberi Rezeki. Dalam kegelisahan memikirkan soal rezeki yang tidak tahu di mana, kuasa Allah Taala sentiasa memberi keinsafan dan kesedaran bahawa sesungguhnya kepada Dia kita sepatutnya memohon. Bukan memohon kepada manusia yang mempunyai kuasa semata-mata. Anggap manusia itu hanya sebagai perantaraan sahaja. Yang memberi rezeki kepada kita manusia adalah Allah SWT secara mutlak....


Apa yang berlaku samada kesusahan dan kesulitan dalam mencapai sesuatu adalah pengajaran yang bermakna untuk kita menyedari hakikat hidup kita sebagai hamba yang sentiasa bergantung pada sifat kasih sayang dan pemurah Allah SWT.


Pesan bonda, letakkan Allah SWT nombor satu dalam segala tindak-tanduk dan amalan...bantuan akan tiba tanpa disangka-sangka.


Kepada yang sudi membantu, terima kasih diucapkan. Hanya Allah sahaja dapat membalas segala kebaikan yang dihulurkan dengan ikhlas.


Memetik kata seseorang yang dermawan, " jangan berterima kasih kepadanya tetapi berterima kasih kepada Allah SWT kerana rezeki ini milikNya".


Kita berterima kasih kepada manusia dan syukur dan terima kasih tetap dirafa'kan kepada Allah SWT...Dia yang mengatur rezeki kita di mana....


No comments:

Post a Comment