Monday, April 12, 2010

PENANGAN SUNTIKAN



Alhamdulillah, dalam merasakan diri ini sibuk mengejar deadline tapi masih sempat meluangkan masa nak update blog. Sibuk sangatlah konon-kononnya.


Semalam, saya pergi ke klinik untuk pemeriksaan bulanan. Alhamdulillah, kandungan saya yang kedua ni dah berusia 25 minggu (6 bulan ++ ). Tapi, hb saya sedikit rendah sebab selalu miss makan ubat tambah darah yang nurse bagi dan berat badan naik mendadak. Memang kebelakangan ni saya sangat lalu makan. Suami saya pula yang pelik sebab walaupun berat badan naik tapi tak mengembang pun isi-isi tangan, muka dan badan. Maintain slim....Tak apalah. Janji sihat wal afiat ibu dan anak.


Semalam, semasa buat pemeriksaan tu saya diberi satu suntikan bertujuan untuk mencegah penyakit kancing gigi semasa nak bersalin nanti. Selepas disuntik, tiba-tiba saja saya rasa meloya. Nak muntah. Balik saja ke rumah...habis keluar nasi goreng yang saya makan semasa sarapan pagi. Lenguh satu tangan. Setengah hari tidur sebab tiba-tiba badan jadi penat dan letih. Hari ni dah baik sikit cuma tangan masih rasa sakit dan lenguh sikit-sikit.


Sekejapnya masa berlalu. 3 bulan lagi, insyaAllah lahirlah seorang lagi umat Nabi Muhammad SAW ke muka bumi ini. Jumaat lepas, saya dan suami pergi ke klinik swasta berhampiran USM untuk buat ultrasound scan. Alhamdulillah, kata doktor mungkin anak kami yang kedua ni perempuan. Patutlah saya asyik terfikir nama anak perempuan saja sejak awal mengandung....Tak kisahlah, asalkan baby nanti keluar dalam keadaan sihat...Abang long jangan nak buli-buli angah nanti na...

No comments:

Post a Comment