Sunday, October 25, 2009

ISTERI 4, CERAI 5

Suatu hari...

Isteri pertama: Abang, ....(isteri membebel-bebel)...

Suami: (Marah sebab tak tahan dengan bebelan isteri). Aku ceraikan engkau..

Isteri kedua: Abang, takkan benda kecik pun sampai nak bercerai-berai..

Suami: (Marah lagi sebab kena tegur)..Aku ceraikan engkau juga..

Isteri ketiga: Abang..(teguran yang sama untuk suami)

Suami: (Marah lagi..) Kau pun aku cerai...

Isteri keempat: Abang ni apalah...kena tegur pun nak cerai

Suami: Kau pun nak tegur aku juga..dah dengan ini aku ceraikan kau juga

Habislah keempat-empat isterinya dicerai. Tiba-tiba..

Isteri jiran: Apa yang cerai-cerai ni...(datang menjenguk di tepi tingkap)

Suami kepada 4 isteri tadi: Kau pun kalau suami kau dengar ni dia pun ceraikan kau..

Suami kepada isteri jiran: Aku setuju...

Bukan setakat isteri sendiri jer kena cerai, termasuk isteri jiran sekali yang kena cerai...
Sumber cerita dari Ustaz Aminudin surau al-hidayah sungai petani..gurau senda di kala serabut kepala. Tak ada kena mengena dengan yang hidup atau mati...Kalau nak ketawa, ketawalah kalau tak nak sila tutup mata

No comments:

Post a Comment