Friday, November 4, 2011

JANGAN TINGGALKAN AKU!!!


Taman itu,

Suatu ketika dulu

Menjadi tempatku menadah bunga-bunga ilmu,

Aku bagaikan bidadari yang dipayungi rahmat Ilahi

Hawanya lebih nyaman dari air condition jenama LG,

Syukur,

biarlah diterjah panas dan bahang dunia

dari menanggung panas seksa di akhirat sana

Itulah memori ku dulu

yang aku gamit kembali dalam kotak ingatan

Aku rindukan taman itu,

Taman yang banyak mengingatkan otak ku yang lupa,

Taman yang mencambah benih iman

yang tertanam dalam diri

Dibajai, disirami dan dimanjai dengan roh Islam yang suci

Aku merindui taman-taman syurga itu

yang dikelilingi dan didoakan oleh para malaikat

Jangan tinggalkan aku wahai taman kesayanganku...

...............................................................

Rindu pada halaqah usrah dan kuliah ilmu. Itulah manusia. Bila dah tiada di depan mata baru nak hargai...Semoga saya dapat kembali ke taman-taman syurga di dunia...


No comments:

Post a Comment