Wednesday, June 10, 2009

PESAN IBUKU BUAT DIRIKU


Puisi indah ini adalah hasil nukilan ibu saya buat anaknya ini yang menjadi madah pesanan seorang ibu di kad jemputan kahwin saya dulu2. Terima kasih Mama. Pesan Mama ini akan saya pahatkan di hati buat selama-lamanya.



Duhai puteriku sayang

Telah kuhiasi wajahmu

Dengan nur keimanan

Agar menyejuk hati

Suamimu memandang

Telah kucorakkan hatimu

Dengan nur ketaqwaan

Agar dapat kau
Dambakan seluruh hidupmu

Mentaati suamimu

Dan melangkah ke syurga

Dari mana-mana pintu yang kau suka

Telah kuadun akhlakmu

Dengan nur salsabila

Agar seluruh alam

Bersimfoni kasih merestuimu

Dan aku sebagai ibumu

Akan mengangkatmu tika kau rebah

Akan memimpinmu tika kau kabur

Agar kau dapat meniti kehidupan ini

Dengan penuh cekal dan tabah

Sehingga luluhnya hatiku

Kau tetap bersemi

Di seluruh urat nadiku


Yang memakai tudung merah inilah mama saya

No comments:

Post a Comment