Wednesday, June 8, 2011

REZEKI

"mengharapkan sesuatu jangan disandarkan pada kabel manusia, tapi sandarkan pada kabel yang lebih besar iaitu ALLAH SWT"- UMMU ZIYAD

Soal rezeki memang sukar untuk diselidiki kerana ia hanya diketahui oleh Yang Maha Memberi Rezeki. Usaha kita sebagai manusia adalah dengan berdoa seikhlas hati supaya suatu masa yang telah ditetapkan olehNya nanti, rezeki itu akan singgah juga dalam hidup kita ini.

Kita merancang, Allah juga merancang tetapi perancangan Allah itu lebih baik. Sesungguhnya, Allah itu sentiasa bersama hambaNya.

Duhai hati, bersabarlah! Rezeki itu bukan bergantung pada setinggi mana pengajianmu, sehebat mana dirimu, sekaya mana hartamu, sebijak mana akal fikiranmu tapi atas sifat Ar-Rahman dan AR-Rahim Allah SWT kerana kita adalah hambaNya.

Ayat-ayat buat melegakan hati.

Sungguh.

Allah yang memberi kita rezeki bukan resume kita yang panjang berjela dengan pengalaman kerja sini dan sana, aktif kokurikulum di mana-mana, kemahiran diri yang banyak.

Mungkin Dia sediakan sesuatu yang lebih baik buatku. Tapi, apa ya?

Ku menunggu
Menunggu rezeki yang terbaik dariMu

Amboi! Kalau rezeki nak yang terbaik. Kalau begitu, balasan ibadat sebagai tanda syukur pun mestilah yang terbaik juga. Ingat!!!

No comments:

Post a Comment