Sunday, May 8, 2011

BUATMU

Saya masih ingat lagi masa saya dan adik-adik masih kecil lagi, pernah kami beberapa kali makan nasi berlaukkan telur dan sardin sahaja. Selalunya bila tiba pertengahan bulan. Bayangkan seorang ibu tunggal yang bekerja sebagai seorang guru perlu menyara sembilan orang anaknya yang kesemuanya masih bersekolah, masih memakai lampin, dan masih perlu minum susu. Banyak belanjanya.

Selamat Hari Ibu buat mama, Puan Zaitun Hj Rofie. Jasamu takkan dilupakan.

Semoga hidupmu hari ini lebih bahagia. Sayang mama...

3 comments:

  1. Kak Ummi, moga kita terus diberi peluang dan masa untuk membahagiakan ibu sepertimana ibu membahagiakan kita..ameen

    ReplyDelete
  2. salam.. wei.. hg kan pandai buat cerpen ni.. hg buat la cerpen satu tuk mama.. nnti leh aku share kat blog aku.. aku malas nk taip.. haha

    ReplyDelete
  3. aini:
    insyaAllah..huhu tak tahulah mampu atau tidak kita nak balas jasanya

    syeikhan:
    boleh..boleh...tengoklah nanti tapi tak mau la share kat blog bukannya dapat duit hehe

    ReplyDelete