Monday, June 7, 2010

BOIKOT LAGI!!

Gesaan boikot kedengaran lagi semenjak kes kapal Freedom Fortilia diserang Israel yang mengorbankan 9 nyawa aktivis misi kemanusiaan. Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Dulu, kita digesa untuk boikot barang-barang yang dipercayai menyumbang dana kepada Israel juga, sewaktu Palestin digasak dengan dahsyatnya oleh puak-puak zionis yang tak berhati perut tu..tapi, kemudiannya senyap sehinggalah timbul pula satu isu baru..


Memang patut kita umat Islam khasnya dan semua manusia yang bencikan peperangan boikot barang-barang Israel tapi hendaknya tidaklah hanya mengikut musim dan satu-satu isu saja. Umum dah pun tahu daripada sebaran pihak yang tertentu barang-barang seperti KFC, McD, dan Coca-Cola (sekadar menyebut beberapa nama yang sangat terkenal) antara barang yang menyumbang kepada dana puak rejim zionis itu. Malangnya, dalam satu pihak tengah rancak dan bersemangat mengajak rakyat Malaysia memboikot barang-barang tersebut, ada satu pihak lain pula saban hari menayangkan dan mempromosikan iklan barang-barang tersebut kepada orang ramai.


Sekiranya dengan memboikot itu dapat menjatuhkan ekonomi puak rejim zionis, biarlah ia menjadi jihad kita yang berpanjangan sebagai umat Islam demi membantu saudara kita di Palestin. Sekurang-kurangnya kita tidak berdiam saja tatkala disoal di akhirat kelak tentang apa yang telah kita lakukan untuk membantu saudara seagama di Palestin...

No comments:

Post a Comment