Thursday, September 6, 2012

8 BULAN....

Assalammualaikum,

Bulan ni kandungan saya dah mencecah usia 8 bulan..just a month and a few days to go before delivery. Sangat teruja dan berdebar-debar jugak. Walaupun yang ini masuk kali ketiga bersalin tapi masih rasa takut dan seram.....Mudah-mudahan sakit tak lama dan dipermudahkan bersalin nanti.

Saya bercadang nak bersalin di Kedah sebab nak berpantang di sana. Kat sana ramai pengasuh nak jaga Abang Long dan Kak Ngah. Kalau bersalin dan berpantang di Kajang, harap pada Abi sajalah nak buat semuanya. Payah...payah...Tak terjaga nanti orang dalam pantang, anak-anak dan kerja. InsyaAllah, hujung bulan ni atau awal bulan depan boleh dah balik kampung. Kesian tinggal Abi seorang di Kajang nanti.

Semalam, tiba-tiba teringat. Rupa-rupanya saya belum pack barang-barang baby dan ibu ke dalam beg. Sungguh-sungguh lupa. Dulu, perut masuk usia 7 bulan saya dah siap berkemas barang-barang yang berkenaan dan letak dalam satu beg kecil. Diusung ke hulu ke hilir beg tu. Nampak gayanya hari ni kena packing barang dah. 

Sekarang, tengah mencari-cari nama nak letak pada baby nanti. Nama tak perlu panjang tapi harus mempunyai maksud yang baik. Dah trauma dengan nama panjang-panjang ni. Punyalah lama ambik masa nak isi apa-apa borang nanti. Pengalaman sendiri....

Doakan saya selamat bersalin ya..boy atau girl kenalah tunggu sebulan lagi...supriseeee...

No comments:

Post a Comment